Nej till butiksjobb

Oj oj va jobbigt de är å vara i butik, de e så många människor man måste vara trevlig mot,
le och vara hjälpsam samtidigt som man ska trycka på dom ännu mer kläder för att "få upp" siffrorna.
Ja har varit på Carlings i Valbo i ca 3 timmar idag, med rast 30 minuter.
Självklart va jag enbart där för att min älskade syster jobbade och ja passade på att prova lite kläder också så nästa gång ja handlar där ser de ut som att ett par jeans, en skinnjacka, en hoodtröja å ett par solglajjer följer med hem =)
Finns mycke annat fint både där å i många andra butiker nu, man är väl sugen å handla till vårgarderoben nu antar ja.

Från de ena till de andra och tillbaka igen så skulle ja aldrig palla en butiksjobb, oerhört utmattande måste ja säga, för jag tycker att peronal i butiker har betalt för att sälja på ett trevligt sätt, så att alla blir nöjd, många lever inte upp till måttet.
Och inte för att ja är osocial på något vis men att jobba med människor så nära inpå passar inte mig, ja vet inte varför...rädd för främlingar kanske?
Näe..ja som alltid är naiv å tror att alla vill gott, jag ger gärna 100 % tillit på en gång, istället för tvärtom som vore kanske mer lämpligt... men men I'm alex lixom.
Jag är inte den bästa på att konversera heller...inte bara ur tomma luften, bara för att, utan jag lyssnar gärna på den som vill tycka å tänka.
Sen är jag helt värdelös på de viset att jag inte har någon vinnarskalle, överhuvudtaget! 
Jag har inget behov av att vara bäst eller "plocka fram de där lilla extra" Jag är inte på jakt men visseligen har jag mål men dom skilljer sig väldigt mycket mot en bra BPK siffra..

När ja tänker på de så kanske de är ett butiksjobb skulle vara bra för mig, för att tackla dessa svagheter, om man vill kalla de så. Men då skulle de verkligen vara något man är intresserad av, typ glass =)
Ja skulle lätt kunna ge dom bästa kombinationer glasskulor i en våffla om du sa din favoritsmak först ;)

Här är min favvokombination (SIA Glass of course) Jordgubb, Mjölkchoklad och Pecannötkola, En riktigt klassiker enligt mig
Pappa tog gärna Ägglikör, Punch/Russin och Melon men varierade med Wienernoguat och Pecannötkola också.



Snart kommer den där älskade syrran ja skrev om ovan , vi ska dricka varm choklad å se på Desperate Housewifes ;) bäst ja går å vipsar lite grädde

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0