Motigt att jobba..

..men äntligen har ja kommit hem ifrån de lass som skulle ha blivit nedkört i lördags. Igår prova ja å jobba igen, kom till Ljusne, lastade och drog iväg, men något va konstigt, den drog inte, slira bara. Å ja tänkte först att här kan de ju inte va halt nu å de va de inte heller. Efter en liten diskussion med Mekaniker-Jörgen så skulle ja prova ta mig så långt ja kunde, de gick bra så länge den inte blev för belastad.
I Tönnebro lära ja växla ner när han vart för trött å sen fick ja noll respons från gasen, bara slir.
Kom ner till Sandviken iaf å där börja felsökningen...de va tufft men till slut kom Jörgen fram till att kopplingen hade rasat.
Idag satt dom i nya grejer men i slutskedet så va de fel delar så de tog 3 timmar extra innan ja kunde åka... men nu är ja hemma =)
Färden hem va rolig då ja har pratat med min bästis Berta =) vi bara skrattar vi :D Och just nu så äter ja också cornflakes!
Pratade också med min bästis syrra å imorgon ska vi dejta lite, ser fram emot, hoppas på solsken, sådär så att man kan ha solbrillor B)
När ja tankade Uru innan nattning så busade han igen, han ställer om luftfjädringen så att ja slår stutt när ja kliver ner och vill inte ta upp boggihjulet, busbil!

Nu ska ja mysa ner mig med missarna i sängen, japp två är dom, jackpot! Gonatt

Kommentarer
Postat av: jenny

Å det där vill jag veta med om :) Då får vi se till att ses snart eller så får Ammi prata lite om det i dag kanske :)

2009-03-11 @ 09:09:13
URL: http://jennyhs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0