Timme 31...

Javisst! Nu drar timme 31 igång, å med de menar jag antal timmar jag har varit vaken i sträck, utan sömn.
Dagen började igår ca 6.20 med att åka till stallet å ta ut hästarna, kollade så Gerda var fräsh (de va hon) och sen ut till skogen (österfärnebo) å hämta hö, inte dåligt va långt bort från allt den platsen är, skulle aldrig palla...

Efter en sväng hö så fortsatte dom andra, jag å min fina springare broddade om tårna och gav ut på en sväng, skulle vände efter lite skritt, då jag hade kommit i kapp en travare, men de va en så trevlig kille att när vi väl skiljdes så va de ingen idé att vände, fick rida runt istället.
Snabbt hem för en dusch å sen in till stan för hockey! Brynäs vann å de är ja ju glad för. Danne frågade när matchen drog igång "Va tror du de blir då?", "Hmmm...mmm.. ja tror de blir förlängning!" svara ja å Danne skratta =)

Efter matchen åkte vi till mamma å fick god fläskfile, kort efter de fixa å trixa vi oss till väktar-magnus. Vi va inte mindre än på 3 krogar, kan inte förstå att de tog sån tid för "dom drickande" att fatta rätt beslut, Heartan är som ett andra hem, jag var mest förvirrad på de två andra ställena.
En hel del dans hann vi med iaf, träffade mycke skol/årtalskamrater. Och Frida!
Ungefär så här lät de när vi sågs i skogen tidigare på dan (Färnebo) ."....så de blir tacos hos mig å sen utgång, vill du komma?", "Ja va kul, ja kommer, jag ska nog inte ut nått fören dess heller så de blir kul!" Hehe 

En sväng på McD sen innan jag åkte för att jobba....!
Japp ni läste rätt, direkt efter fylleaptiten hade dämpat sig skjutsa jag hem Danne (självklart va ja helt nykter) åkte till mig å svinna om till arbetskläder å drog till S-viken, halv 4 stack ja därifrån å kom hem för en stund sen.
Köpte pyttipanna å ägg på statoil, jag gillar snabblagad mat, men hade inge rödbetor så chilisåsen fick hoppa in som en räddare i nöden.

Å nu ska ja ta lite välförtjänt stödvila på soffan, fast just nu känner ja mig inte så trött, men ja måste vara pigg för kl 16.30 så börjar jag å mamma på buggkurs =) Sen en sväng till stallet för att klippa Gerda.


Nyfotad bild =)

Kommentarer
Postat av: jennie

tackar =) vet du det där med att vara vaken många timmar i sträck brukar sluta illa ;) iaf för mej, har oxå testat den varianten som du gjorde m fest o jobb direkt fast ja gjorde tvärtom börja jobba tidigt o sen krogen =) måste försöka ses snart tycker ja va för länge sen nu =)

2009-01-21 @ 22:39:02
URL: http://jennieholmberg.blogg.se/
Postat av: Sofie Fastesson

så tuff den där hästen =) hihi hoppas allt e bra me dej =) kram

2009-01-28 @ 20:20:27
URL: http://sofiefastesson.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0