24 timmar

Upp tidigt igår, eller ja som vanligt, 3.50. Jobbade mitt pass, jobbet kändes väldigt roligt å allt flöt på.
11.50 va jag i stallet, red å grejade. va hemma runt 14, duschade å pratade ihop mig med Jenny å Amelie. Vi plus Niklas åkte till Willys å handlade till middagen.
Till förrätt så blev de en typisk Church Street Saloon rätt, nachochips med dip, sallad å lök, alltid gott.
Mästerkockarna alex och Niklas "slängde" ihop en ungsbakade rotfruktshög och kycklingrullader med ost, ört och bacon fyllning, till de en sås på grädde, kalvfond och örter, Sjukt gott! De va en unik smak jag inte provat förr, vi va väldigt nöjda! Funderar på att öppna catering ihop :P
Till efterrätt så skar vi upp en massa frukt och gott till en chokladfondue, så fräsht å gott!
Tips! Ha hachade nötter att strössla med!
Spelade även från A-Ö så är ett fruktansvärt roligt spel där jag och min partner Pablo vann!
Vid tolvslaget gick vi ut knappa 10 minuter å kika på fyverkerier å skåla, fick inte mindre än tre nyårspussar! Fast en va en lite eftersläntare =)
De va juh så fruktansvärt kallt att vi snart gick in igen, en halvtimme senare åkte jag, Pablo, Amelie och Micke, jag var nykter. Lämnade av syster å hennes karl på Ruddamsgatan medan jag å Pablo åkte till Lillgatan där de råkar vara så att Pablos nyligen funnen flickväns moster bor, som även är min extraföräldrar som jag inte har träffat på såååå himla länge!
Vi plingade på å en tjej släppte in oss, uppför trappan kom Adde. Lilla Adde! Som åt limpa med falukorv och ton med ketchup på och som blåste löv med en ryggsäck på ryggen och en bandyklubba! Han var fortfarande liten fast mycke större och lik pappa sin!
Jag smög mig in i rummer där dom flest satt, jag såg Fia men de tog ett tag innan hon såg mig. Sen blev de kramkalas, hon grät å skaka om vart annat, ja hon blev glad alltså!
Micki, Pablos tjejs syrra som jag har träffat många gånger, gick för att väcka Conny som tog lite stödvil, "Conny, Conny alex är här!" en sliten conny vaknar till "alex!?" En rätt trött Conny kom å de blev kramkalas igen =)
Kärt återseende kan jag säga! Ska tillbaka nån vanlig dag snart, hann inte träffa Tobbe! Jocke däremot träffa jag, han hade haft en rolig kväll :D Dom är 17 och 18 år nu!!! Hjälp!
Blev kvar där ett tag, närmare sagt till 3 ungefär då jag tog med mig Pablos svärfar, Gunilla och Pablo och skjutsa hem dom innan jag själv svängde in på Åbyforsvägen, 3.35 titta jag på klockan sista gången, nästan 24 timmar hålligång =)

Hur var eran nyårsafton?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0