Dyr månad

Usch å fy, lönen har kommit in men allt är nästan borta...hade dyraste elräkningen den här säsongen fast ja fryser som en gris här hemma, får betala tv för tre månader då ja skaffat ny tv-leverantör och dessutom så har räkningarna för Gerda kommit. Inte billigt å ha häst inte, lyckligtvis så delar jag kostanden, den här gången.
Så de blir till att leva snålt den här månaden.
Har lite andra utgifter också, som lär betalas i förskott, bland annat nästa buggkurs, ev. om ja ska gå på medlemsdansen i april, dansbandsgalan i maj kan man redan boka biljetter för (oj vilken dansnörd ja har blivit!)
Så fyller mammsen år på lördag, mina grannar har fått barn, ja ska rida lektion för Lena...ojoj utgifterna är många... 
Mitt i allt så sparar ja till en egen häst å sparplanerna går inte som dom va tänkt.
Men men ja vet att ja kan leva rätt snålt, ja ska äta ute med syrran på fredag och gå på dans på lördag, de är allt ja kan unna mig.
Hade tänkt börja baka till min födelsedag också men de blir till att lägga maken till när nästa lön kommer in istället, då ska ja nog vara på fötter igen.
Men just nu känns de lite småtungt faktiskt...

Å de känns som lördag också, sitter i morgonrock än å har käkat frukost, jättegott med Bollnäs Vaniljfil, musli med papaya åsså hällar men på lite pumpakärnor och linfrön, smaskens!
Men ja antar att ja ska iväg å jobba om ett par timmar, de här veckan har gått på tok för långsamt.

Kommentarer
Postat av: Sara

ooooo ja. Love you! Du kan inte ana hur mycket jag faktiskt tycker om dig! =)

2009-02-25 @ 21:44:32
URL: http://sarabertas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0