Baksmälla i en vecka

Nu har ja vart lite borta i en vecka, tji fick ja för förra helgens partaj..de kom i efterhand.
Näe ja har inte varit bakfull i en vecka, har därimot varit ganska förkyld...har liksom känt mig dum i huvet...
Arbetsveckan har gått rätt bra förutom lite frysta ventiler och sen så vart vi ju utan körning.... all pellets är slut så de sista lasset drog ja ner torsdag morgon sen va de finito och ingen vet hur å när å var de ska lösa sig...även om jag är liiite less på min körning så va ja inställd på att köra fram till april men när jag nåddes av meddelandet att de är stopp för tillfället så kände jag mig ganska uppgiven ändå...nu väntar ovissa dagar, man vet inte när man börjar, slutar, vilken bil man ska köra eller vart man ska åka.
Även om körning är lite tjatig å lång på sitt vis så gick den iaf i 98% av alla lass i tid, dvs man visste när man börja å när man kom hem dessutom är de aldrig nå oklarheter om vad man ska göra, jag gillar rutiner ändå, där ja får göra på mitt braiga vis hela tiden.
Fast fredagen var utomordentligt rolig då jag fick en elev, jätteduktig tjej från fordonsprogrammet, vi hade mycke kul den dan =)

Mellan jobb och sovtimmar har de självklart varit stallet som har gällt. Gerdas sår ser jättefint ut och på torsdag ska vi ta våra skadade hästar till kliniken, förhoppningsvis för sista gången på lääänge!
I fredags va ja så ridsugen att ja riktade mig till mitt gamla stall och Frida för att se om de inte fanns nån häst över till mig =)
Så efter att ha tagit ut å donat i mitt nuvarande stall så åkte ja till Östanbäck å tog Bella på en promenad. Damen var väldigt divig och skulle testa, har ridit henne förut ett par gånger men aldrig ut själv. En sopkvast som stod uppåner i en snöhög va de tvärstopp vid, gick inte å lirka förbi på något vis och ja ville inte hoppa av för att hoppa upp, Bella har varit sne och bör inte hoppas upp på som vanligt.
När ja bad Bella gå förbi så backa hon bara och jag som hade tänkte mig en mysig lugnt tur i solskenet ville inte bråka med henne så ja vände henne å backa förbi kvasten, eftersom hon så gärna ville backa hehe ;) När hon hade testat klart gick de kanon, lätt å fin trav med precis lagom framåtbjudning, vi njöt båda två.

I torsdags när ja äntligen skulle få lite sovmorgon på fredagen så tänkte ja hur skönt de skulle vara å få somna i soffan, har tvingat mig själv å sitta vaken för att gå å lägga mig i tid, men har varit så trött. Efter att ha lagat lite mat kände ja att de skulle bli såå skönt å somna in till ljudet av tvn men då plingar telefonen å Danne undrar om ja ska med på hockey.
Går ju inte å banga de å de va ju tur för 6-1 till Brynäs mot serieledande Linköping =)
Vi fortsatte å umgås på fredagen då vi käka på McGills å sen såg Benjamin Buttons Otroliga Liv, bra film, lite lång men bra!

Min Alla Hjärtans Dag började ju med stallet och ridning efter de va ja hem till brosans familj en sväng å sen följde mamma med hem till mig ett tag. Jag såg en timme av filmen Snow Dogs och sen sov ja till klockan va halv 1 på natten, va nog rätt trött... gick å la mig i sängen med min pälsiga mjuka missar som redan låg där å sov till halv 8.
Tänkte baka en kaka till gubbarna på jobbet å måla på namnskyltar till stallet idag fram till 3-halv 4 sen är de bugg kurs!

Igår hann jag även med att ta lite snöiga kort på missarna, har tänkte på de ett tag å igår blev de av =)



Closeup på Rufus ^ ^

Vore de inte för däckspåren i snön kunde man tro att denna misse levde vilt på Antarktis

Han smälter ju inte in precis haha

In action

Inte ofta dom är sån här nära varandra, bara om Rufus vill va lite elak mot Charlie

Rufus lattjar, måste visa sig lite på styva linan för Charlie

Djup snö!

Nu matte är vi trött på dina påhitt, släpp in oss!

Så här blev bordet =) inte riktigt klart, ska fyllas i lite å lackas, men visst vart de häftigt!

Kommentarer
Postat av: Berta

Jäklar vad tufft!! Å tack för att jag äntligen fick se ;P Riktigt snygga bilder på katterna oxå! Vad har du knäppt dom med? ha det super! Puss o kram

2009-02-15 @ 12:40:31
URL: http://sarabertas.blogg.se/
Postat av: frida

hej min kreativa vän! duktig du som grejar med ALLT! inte alla som kan ALLT!!

fina bilder på katterna! tack igen för att du red bella, hon va jätte fin idag!

2009-02-15 @ 19:26:32
URL: http://cashmira.blogg.se/
Postat av: frida

Lite snabbt om marwin---Hannoveranare född 1992 i Tyskland svart bls 4 vtff vit bukfläck 167 cm



avkommorna (de jag sett) brukar bli lite större men lätta i typen.

2009-02-16 @ 09:32:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0