Mina Missar

Just nu så ligger den ena och sover och den andra är de full fart på, Rufus har varit ute hela natten och Charlie har försökt få mig å vakna sen halv 6, vid 7 fick han upp mig.
Charlie har lite roliga vanor, han är ju van att vakna runt halv 6 då jag oftast går upp i veckorna, så är han jätte jätteglad och spinner så han skakar och när man väl har klivit ur sängen så går han mellan benen och stryker sig mot de ben som går framåt också biter han lite i foten, nafsar lite som en hund.

Då är jag övertygad om att han är hungrig men när maten är framme så tar han två tuggor för att sen fortsätta trakassera mig. Då går jag oftast på toa och han är med å kurrar å har sig och när jag spolar måste han alltid hoppa upp å titta på vattnet.
Sen gör jag iordning mat jag ska ha med mig på jobbet å då vill han helst krypa ner i väskan.
När han upptäcker att han inte får något så äter han kattmaten och sen tar han ett par spurtningar runt i lägenheten, fort som bara den.

Jag brukar ha dörren öppen till hallen så han har lite mer space att röra sig på och den kan han öppna själv om jag inte stängt den ordentligt, men när den är stängd så springer han rakt in i den i hopp om att den ska öppnas, om man knuffar tillräckligt hårt, han måste bli hjärndöd för han krockar ju ett par gånger med mina ben varje dag också.
Innan jag går till jobbet brukar ja bädda sängen och då ska han under alla täcken å filtar och när man drar i hörnen för att räta till så får man va snabb, annars har man en klo eller två i fingret.
Bland de bäst som finns är att putta ner lysknappen till mattes lampa vid sängen och gärna ha ner moblien i golvet, då blir han jättenöjd!

Charlie bråkar oftast med Rufus när han är inne och Rufus är ju såååå trött efter ha varit ute, vill bara äta å sova, men till slut blir han så arg att han jagar Charlie runt alla rum och Charlie är lycklig =)
Rufus brukar också försöka öppna dörren genom att springa in i den. Han brukar också komma in med gräsfläckar på de vita mellan hans ögon ?!
Har sett att han även fångar möss, men han äter bara halva musen, huvuddelen, bakdelen är tydligen inte så smaskig :/
När Rufus gärna vill gå ut å jag ignorerar honom så ser han till att jaga Charlie tills jag släpper ut honom. Han tycker även om att gå ut genom dörren och sen hoppa in genom fönstret för att sedan sätta sig vid dörren för att gå ut igen.


Knasiga missar jag har, men de är värt de när man sitter hemma ensam en kväll och båda ligger i lugn och ro brevid mig å spinner nöjt  :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0