Man får ju skylla sig själv liksom

Ja här sitter jag å snörvlar, äter chorizo med makaroner å ketchup, lite krydda i dom korvarna men väldigt goda =) Synd att ja inte orka ta med mig nått att dricka till...
Jag har kommit hem och hunnit duscha å kokat makaroner också äta lite då efter att ha varit i stallet.
Efter ultraljudet imorse så åkte jag såklart tillbaka till jobbet, hann inte se den nya lilla pysen, å va i skaplig tid för att dagens planering skulle fungera bra. När jag kliver in på verkstan så står de två tomtar på loftet å kastar papperstussar på mig varpå jag fråga hur de va med Uru, ja den heter så min lastbil, och fick till svar av Claes att den inte va klar och behövde nya grejer eftersom Jörgen hade skruvat sönder något. Undrade lite försiktigt om ja va tvungen å ta Scanian...
Näerå, sa Claes, nu äter vi frukost å sen fixar vi klart bilen.
Gick till matsalen, prata om ditten å datten å efter ett tag fråga ja hur lång tid de skulle ta å få klart Urun, om jag skulle hinna dammsuga medan dom fixa.
Vaddå, sa Jörgen, vad ska vi göra mer?
Menar ni att den är klar?
 sa jag häpet
Jaa de är klart, sa Jörgen med en frågande blick.
Men va sjutton gör jag här då! utropa jag.
Då fnissa Claes fram att han bara drivit med mig å Jörgen visste inte va Cleas hade sagt till mig, han trodde ja inte hade nå bättre för mig så ja följde med på frukost.
Dom vet hur noga jag tycker de är att hålla tidsplanen, så man kommer hem å kan göra annat roligt, som att rida.
Men vi vill ju bara ha ditt sällskap förstår du väl gumman, sa Jörgen uppmuntrande också flina han.
Jaha ja så jag får skylla mig själv för att jag är trevlig då menar ni?
Jaa!
utbröt dom båda å flina brett.

Jäkla verkstadsgubbar alltså, tur att ja tycker om dom så mycke annars låg dom risigt till...
På de fick jag vänta en timme på å lossa sista lasset, så därför sitter jag här å äter middag minst två timmar försent.

De är väl dags å sova snart också, inte för att jag känner mig direkt trött men imorgon kan de bli en lång dag, men de brukar ju alltid bli tvärtom i de här yrket, när man planerar saker då kan man ge sig fan på att nått sätter käppar i hjulen och när man planerar å köra å ligga i då har allt plötslig ändrats å de finns ingen körning.
Dessutom ska vi få träffa lilla namnlösa pysen imorgonkväll också =)
Ska väl börja göra iordning iaf så man kan slockna sen, ha de bra!

Kommentarer
Postat av: Ammi

Det är inte lätt att vara trevlig äh :P

2008-09-10 @ 22:41:20
URL: http://amelies.blogg.se/
Postat av: Ammi

Do" rel="nofollow">http://www.youtube.com/watch?v=du7zeh8bDo



Buzzin!

2008-09-11 @ 15:54:22
URL: http://amelies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0