jahopp va ska man göra nu då?

Nyss hemkommen från stallet. Lilla skrutt va inte sig riktigt lik idag, hon va lite stel och trött, ville arbeta men orken räckte inte till. Hon va å klättrade igår, säkert lite träningsvärk. Vi gav upp när jag tyckte hon hade gjort sitt bästa och skrittade hem.
Hemma va de sjukstuga, mycke sår på henne nu, väldigt ovanlig, non har mugg och skavsår efter sporrar plus att hon har förmodligen trampat på sig själv.

De roligaste under ridturen va att Johanna fick sitta upp framför mig när vi skritta på banan, hon tyckte de va jätteskoj, tokunge! När hon fick lova att kliva av blev hon väldigt arg och lessen... Haha hon ville rida mera =)
Inne i stallet visade hon faktiskt att hon kan vara rädd också, men hon visa de bara genom att sura. Men hon prata mycket, sa mest "hästa" och "wow" Hihi 

Imorgon ska Gerda besiktigas, roligt! Får se om vi kan ses under helgen och skriva pappren så kan hon flytta när dom andra börjar gå inne om nätterna.

Och på söndag ska jag följa med Frida till Högbo, hon ska tävla två pållar och behövde lite hjälp och ja hade inget bättre för mig så de ska verkligen bli skoj!
Jag red en utav hennes hästar Bella fredag och lördag som va, å de va kanonroligt!! Bella är en häftig häst! Hon ser inte mycke ut för världen men vilken fräs de va i henne, jag har aldrig galopperat så sakta =D Häftigt tycker ja!
Amelie va med ena dagen och red Marlon, de enda hon gjorde va å tänka på träningsvärken som skulle komma.
Hon va duktig och som hon sa är de ju för att hon vet hur man rider, hade bara ett väldigt långt uppehåll ;)

På fredag ska ja rida Skrutt igen är de tänkt, får väl se hur man jobbar först.

Näe ja ska nog ta å duscha mig varm nu, ska kanske ta å höra om man får bjuda nya grannarna på en kvällsmacka lite senare, dom är otroligt trevliga och gulliga =)
Kanske glo på idol också. Ha en bra kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0