Hästar, hästar och åter hästar

Jag har longerat Skrutt för första gången idag. Skrutt skötte sig utmärkt medan jag hade lite svårt å hålla reda på snöret =) men de gick bra, de va inte så svårt som jag hade blåst upp de till å vara men, förstås, Carisma är en så himla snäll häst som visste vad hon skulle göra.

Efter de så åkte Monica och jag till Petra, Gerdas ägare, och hade en trevlig pratstund. De känns så bra för vi är på samma nivå och samma sunda inställning även om de är roligt att påminna varandra " att nu va de nog den mänskliga hjärnan som tänkte igen" när vi vill de bästa för Gerda =)
Så nu står de klart! 3:de oktober ska vi hämta henne! Känns så bra och roligt!

Sen åkte vi till Högbo Ridklubb och titta på hopptävlingar, hann se när Frida plocka en rosett med Marlon och en vägring i omhoppningen i nästa klass, undra hur de gick med Bella?
Såg lite kända ansikten här å var, bla två stycken från mitt jobb!
Lillchefen va där å lämnade cointainrar, de va väl inte så konstigt, mer än rolig slump att vi va på samma tid och plats =)
Och sen träffa jag DumperLundberg också, de va heeelt oväntat lä jag säga!

Om en timme ska ja åka till köpis å hämta syrran, ska va med henne ett litet tag innan hon slutar, prova lite kläder å så, kanske man hittar nå nytt till Dannes 25 års fest om två veckor!
Sen åker vi hem å äter mammas mat, bli tidig kväll, ska ju upp å va hjälpreda imorgon =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0