Det blir aldrig som man har tänkt sig!

Snodde detta inläggs rubrik av syrran, tyckte de passade för så är nämligen mitt jobb.
Har ju redan berättat om förra veckan, bromsproblem, hämta jobbarkompisar och....ja just de, blockera E4:an i 3,5 timmar ;)
Igår körde jag som sagt mat i Sandviken, åkte hemifrån 9.00 för att hämta bilen i Årsunda och va på plats till 10.00 i köket. Dom va megasen med maten och inte fören 10.40 kom jag iväg så de tog längre tid den här gången än förra då jag hade 5 nya ställen att köra fel till.
Sen va vi till stugan i Långbodarna som inte är våran längre, mamma sålde den här om dan och han som köpte den va verkligen rätt människa för stugan, en sån där som tycker det är avkopplande å bo i en stuga utan el, vatten, toalett osv. mitt ute i skogen ! 
De fanns lite möbler kvar som vi passa på å hämta när jag hade liten bil.

Jag va tillbaka till kl 15 för middagssvängen och nu va allt klart fär att lasta å de gick ganska bra, svor lite bara över alla tunga skåp och att de inte finns nån stopp på bakgavellyften + att den är sne, ska jag köra mer helg blir de i den andra bilen.
När jag hade 2 ställen kvar så såg jag att Jörgen hade ringt, på en lördag! Ringde upp och han ville höra efter om jag kunde åka å lossa mitt ekipage med pellets.
Så när jag kom hem så va grindarna till stället jag har lastbilen på öppet och bilen startade. I fredags när jag hade allt planerat för att vara i tid, då starta den inte, glapp i startmotorn.
Så jag åkte å lossa den och va tillbaka kl 20.
Duschade sen länge, va lite blöt och kall, sen kom dom å släppte in mig å lastis, självklart hade nån åkt dit å låst fastän de skulle va öppet åt mig.
Kl 21 så värmde jag lite spagetti å bacon ja hitta i frysen åsså titta ja lite halvt om halvt på Eurovision Dance Contest, dåligt att dom inte ser till att alla tävlar på samma villkor och följer reglerna, en flopp i mina ögon!
Gick å la mig strax efter 22 och har sovit till 8 nu. Äter lite frukost å kikar runt på datorn, ska göra en inköpslista så kan jag handla och kanske hinna göra nästa veckas lunch mellan matsvängarna, då kan jag bara ta de lugnt när jag är klar i eftermiddag.

Undrar om man har blivit faster igen inatt??? :D Vet att de va lite på G igår så Johanna har sovit hos Farmor inatt, spännade!

Och Gerda får jag inte glömma å berätta om! Gerda ska till vårt stall! Hon ska vetrinärbesiktigas och vaccineras sen ska hon flytta, till mig!! Såååå kul att de händer något, att jag kommer framåt, att jag har beslutat mig för att satsa!

Nu snart dags å börja göra sig iordning för att ta sig till Sanviken, idag får gammlingarna efterätt också, vilket lyx!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0