Hästar, ridning å mina missar

Nyss hemkommen från tävlingen i Hofors, Monica och Carsima startade först en Clear Round på 90 cm och där blev de rosett, sen starta dom 1 m där de är omhoppning direkt inpå grundomgången, tyvärr vart de 2 stopp på ett blått, vågit plank hinder som stod lite lurigt till i omhoppningen, men dom va jätteduktiga! Grattis till Sofie och Marlon som kom 2:a!

Jag hoppade själv Carisma i torsdags, de va jätteroligt, typ första gången ja hoppar henne, ja tycker vi va duktiga!
Red igår på banan för Monica å de gick skapligt, men de va meningen också, de va Carisma som skulle bil bättre i första hand.

Och härom dan red ja juh Loppan, jättesvårt och de gick väl egentligen inte alls bra men jag lärde mig mycket. Man är juh lite Carisma-van.
Så de har blivi ridning 5 dagar i rad för mig + tävlingen, inte alltid de inte, men kul är de!

Å här hemma så går de framåt med stormsteg, vi ligger i sängen alla tre å sover. Charlie kopierar de mesta Rufus gör och har kommit fram å mött mig nån gång när jag kom hem, mycke positivt. Har börjat träna lite smått att lyfta honom, de tycker han inte om, får panik så ja lyfter frambenen lite grann, får gå långsamt framåt med de.
Annars är han en ganska modig misse som tom. va fram å nosa på Arthur när han hälsa på igår. Men för när för länge vill man inte vara Rufus som får en lite bitter syn i ögonen då, men de kommer nog ge sig de också.
Rufus vill mest vara ute och när han kommer in ser han ut så här:

lortig rufus

Lerig å blöt, va värre va de än de syns på bilden, odåga! Å värst är att han drar in fästingar, inte så trevligt.

Igår va de mat och film med Amelie å Berta, nu vet ja hur man klär upp sig till en filmkväll, lagom bortnött nagellack och mjukisbyxor med katthår på, de tycker Berta är fint.
Ikväll blir ja nog bara hemma med katterna, kanske äta med mammsen.
Imorgon kommer dom som ska få marängsviss, och Älsklingen!

Jag saknar min söta Älskling! 

Kommentarer
Postat av: Malin

Hej Alex!
Har läst lite i din blogg och du verkar ha det bra! Det är fin fint tycker jag =)
Skulle vara trevligt om du ville höra av dig till min via mejl.

Ha det bäst! Kramar Molla

2008-05-18 @ 14:27:08
Postat av: Malin

Tja... skrev in min mejl men jag tror inte att den syns. Här är den iallafall om du har lust att höra av dig. [email protected]. Jag skulle bli superduperglad! =) Ha det gött! Kramar Molla

2008-05-18 @ 18:36:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0