Midsommarhelgen och jobb

Två dagar har nu gått, åter tillbaka på jobbet. Jag gick på en riktig nitlott direkt, dumper i Gävle Hamn, de va kul dom fyra första lassen nu är de bara drygt, hoppigt och riktigt trist. Jag har växt ur dumpern för länge sen. Aja ja får ta mig igenom den här veckan och sen hoppas jag på GRUS!!
Men alla är snälla iaf och de är en lugn körning som går mest på asfalt.

Var i Sollefteå och hade de skönt under helgen, fredagen var de lugnt bara då en utav varje jobbade så de blev jag, Daniel och hans pappa med god grillad kyckling som smakade jättebra! Åkte ner till Moma (mormor på Norrländska) och fika lite på kvällen med Daniels morbror med familj.
Lördagen däremot var alla samlade, Daniels mamma jobbade till 15, hans yngre bror Totte som bor i Härnösand kom med hans sambo Fanny och hans äldre bror Marcus med hans sambo Annika. Åt massa god mat igen, grillat!
Spelade lite kubb men knotten va så elaka så vi fick gå igen efter ett tag. Marcus och Annika skulle upp och jobba så resten spelade TP, juniorspelet från 86 tror jag =) Jag och Älskling spela i samma lag men vi hade de mesta mot oss tyckte vi, tärningen och frågorna, medans de andra fick alternativ och frågor som hur många b:en de är i en abborre (inte för att dom svara rätt just på den, Totte som är kock satte sig å räkna igenom fisken  Haha! ) Vi fick frågor som vem var Margereth Thatcher gift med. De va roligt iaf =)
Lördag förmiddag följde jag med å fiskade, fast jag gjorde de jag är lite bättre på, sola och löste korsord men de va rofyllt att åka båt och lyssna på den lilla motorn puttra sig fram =) Och fisk blev de, duktiga söta Daniel fick upp en stor ful gädda!

Och min lilla misse har blivit bra i magen, efter tips från Matilda så gav jag honom lammfärs och morotspure och de gjorde susen, sen har jag juh blivit utskrattad för att ha köpt så dyr mat, till en katt, fick ett snabbt recept av Totte som avlutade med att säga "...också lägger du upp de på en tallrik och äter det själv!"
De va värt de iaf, nu har vi gått över på kycklingfärs som är en aning billigare ( mycket billigare!) ska börja ge honom annan mat också men han kan ha tarmskador som måste läka.
Måste åka å handla de nu innan Ica Maxi stänger.

Imorgon blir de då först jobb och sen har jag Carisma fram till lördag, ska passa på å rida ett par gånger, red henne igår för Monica och hon gick som en dröm! Vi blir bättre och bättre!

Hej hopp!!

Kommentarer
Postat av: Berta

2008-06-25 @ 09:13:44
URL: http://sarabertas.blogg.se/
Postat av: Berta

Hihi! Jaa det kan vi ju! Måste styra upp en filmkväll i helgen. Vilken dag passar? Puss Puss

2008-06-25 @ 09:15:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0