Märkligt Samtal

Satt i bilen och väntade på Amelie och telefonen ringde, de stod dolt nummer och jag hann tänka att de kunde vara nån som ringde på en annons jag har på Blocket, svarade som vanligt:

Jag: Aaa de är alex

X: Hej jag heter X och ringer från TV4:as program Idol!

Jag: (Jaha en busringning) Öhh okej....

X: Jag har fått in en anonym anmälan att du har sjugit hela ditt liv och att du sjunger så bra!

Jag: (Jovisst säkert...) Jasså du...

X: Du kommer få en förtursbiljett så du slipper stå i den långa kön, är du intresserad? Det är den 23 Juli! Vi vill jättegärna att du kommer och sjunger en truddilutt för oss, vi har hört att du är så bra!

Jag: *suckar* jaaa nån har juh väldigt kul nu iaf....måste säga att jag är är inte ett dugg intresserad.

X: Men de är jättemycke killar och vi skulle behöva några fler tjejer, du måste komma! Typ Darin å några andra idoler, nu måste tjejerna visa va dom kan!

Jag: (Mycket Skeptisk) Näe du tyvärr, jag kommer inte,

X: Jaa men då kanske jag kan återkomma om saken när du har tänkt på det!

Jag: Nää du behöver inte återkomma (jag vet mina begränsningar)

X: Ok men tack ändå och hoppas du får en bra sommar!

Jag: Jo tack desamma hej hej

X: Tack hejdå

Klick

Va de konstigaste samtalet jag haft, fattade inte om de va hon som drev med mig eller om nån faktiskt gjort en anmälan för att driva med mig, men vem skulle de vara då? Inte en susning!
Kunde juh inte driva tillbaka heller, dels för att jag vart ganska paff och dels för att hon kunde juh ha fått en anmälan och är de väl hennes jobb och ta de seriöst, även om inte andra gör de =)
En sak är då säkert, jag kommer aldrig platsa i Idol!
Jag sjunger (gapar) högt och ljudligt i lastbilen och ibland med dom jag känner.

Fast tänk....jag uppträder i Idol .... *drömmer mig bort*

Heey Heey.. I Wanna Be A Rockstar! =D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0