Have you been Lushed yet?



Lush är en underbar butik som tänker på mycket! Deras produkter är till 100% inte testade på djur, det vill säga varken ingredienserna eller slutprodukten. Dom är sparsam med förpackningar, för miljöns skull och använder sig av massa gosiga frukter och växter från naturen. Bättre kan det inte bli!
Jag råkar ju känna någon som verkligen brinner för detta, nämligen lillasyster Amelie, of course! Titta in på hennes blogg eller kika in i Lush butik i Gävle som kommer ni garanterat få den hjälp ni behöver!

Här ovanför ser ni några av mina favoritprodukter:

Daglig ansiktsrengörning Fresh Farmacy, innehåller bl.a. zink och ringblomma, för dig med problem med acne och fet hy.
Tee Tree Water är ett ansiktvatten som friskar upp och hjälper till att ta bort rester av rengörning och smink.
Jag använder Imperials som ansiktscreme, torra kvällar använder jag Skin Drink.
För djupare rengörning och peeling använder jag Herbalism.
När jag ska ta bort smink använder jag underbara Babyface, bara att fukta ansiktet med vattnet och ginda runt den, sen tar du enkelt bort smink med en bomullstuss, denna kan även användas på och runt om ögonen.

Mina händer smörjer jag in med Smitten som doftar underbart och tas lätt upp av hunden.
Lip Service heter det läppbalsam jag använder, använder de inte särskilt ofta men gud så bra det är!
Jag är en väldigt fryssen person, speciellt händer och fötter är utsatta där jag tror många känner igen sig. Pied De Pepper är en fotcreme med massor av kryddor i som värmer dina fötter, inga fler raggsockor i sängen!

Väl i duschen har Lush massor av produkter att erbjuda, till håret använder jag ett ölschampoo som heter Cynthia Sylvia Stout som ger mitt hår styrka och glans.
I balsam väg har jag fatiskt inte kommit på god fot med nån produkt än, ska prova igen, mitt hår har ju fått sina kemiska sköljningar ett par gånger, dock använder jag nu enbart hennafärg Caca Rouge som efter ett par gånger nu är riktigt enkel att använda, att de ska sitta i lääänge är den enda nackedelen, men fint blir det.
Min absoluta Lush favorit jag kan tipsa alla om är Almond Butter, ni vet känslan av att vanlig hotelltvål, man känner sig nästan lite sträv men väldigt väldigt ren, Almond Butter är precis så, fast när du har skrubbat dig med den (fungara utmärkt som peeling) sköljer du bara av dig och går ut ur duschen, när du har torkat dig är du lenare är persika!
Det beror på att produkten innehåller kakaosmör, det har syster lärt mig =)

Silky Underwear är kroppstalk som doftar ljuvligt! Så här på sommaren när det kan bli varmt och du har dina favort skor på med lite klack kan du pudra dina fötter innan du går ut, den absoberar fukt och du slipper eventuella skavsår. Fungerar även som torrschampoo om du skulle få oväntat besök =)

Jag och min Älskade sitter i maskiner och hoppar på jobbet, det är lätt att axlarna spänner sig och det är inte skönt. Med Wiccy Magic Muscels, som är en bit massageolja i fast form, den smälter vid kroppskontakt, som befirar trött muskler och leder, doftar pepparmint som piggar upp! På helgen kan man ta fram Black Magic istället som är för mer intima stunder och avkoppling tillsammans ;)

Lush har ju oerhört mycket tvålar, body butters, duschgelé, smoothies, duschjellies och buttercreams du kan välja att ha i duschen och lyxa till det med, skäm bort dig! Det kan verka dyrt men produkterna är väldigt dryga och Lush jobbar bla. för miljön och mot djurförsök. Personalen på Lush är väldigt kunninga och kommer att hjälpa Dig att få de rätta produkterna för dig!

Kommentarer
Postat av: ammi

va go du är! Det är sååå kul att läsa/höra när folk är nöjda även om det "bara" är från dig:) Love you!

2008-06-30 @ 11:55:45
URL: http://amelies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0