Drömmen

En Friesisk Häst är vad jag vill ha, svart med mycke man och svans, höga knälyft och en otrolig utstrålning. Jag är ganska säker på att en dag blir det en sådan, fast vägen dit känns lite lång ibland. Pengar behövs ju såklart, dom svarta skönheterna är inte billiga.

Jag och mamma var i Belgien för några år sedan och Belgien är ju grannland med den friesiska hästens hemland, Holland, så jag letade på en uppfödare i Belgien och frågade om vi fick komma. Blev förälskad i dessa lugna men explosiva hästar.
"Min" häst hittade jag där, vi föll för varandra, Nominus hette han, var 1 år och skulle flytta till Kanada, gud så go han va!

Har tänkt börja med en foderhäst ev. men samtidigt behöver jag spara pengar, annars blir de å köpa häst om 5 år, de känns som för lång tid.
Planer finns men dom är inte helt utstakade ännu.



Drömmen om en egen häst börjar kännas som om något jag vill göra verklighet av, snart.

Kommentarer
Postat av: Berta

Ikväll då? Jag jobbar dock till 20.15. Blir det för sent>?

2008-06-27 @ 09:34:39
URL: http://sarabertas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0