Julen är visst över

Men ja märkte knappt att den kom, lite julkänsla fick ja på kvällen när jag fick en massa klappar! Väldigt bra och fina julklappar va de =)
Jag tror julkänslan kommer infinna sig först när jag får barn och jag bor i ett hus dit jag kan bjuda in min familj och släkt för en mysig julaftonskväll, de ska bjudas på massor av god mat och huset är vackert inrett med mycke levande ljus och värme, de är va jag drömmer om.
Jag drömmer också om att hitta en början på den väg som leder dit...varför ska de va så svårt?
Jag har ett ord att beskriva känslan just nu och det är typiskt.
Livet bara retas med en, vad är de för mening med de? Att jag ska gå runt med ett lättsamt humör, rycka på axlarna å säga typiskt. Men That's life helt enkelt.
Jag har för gått hopp om livet och om mig själv att gräma ner mig, men typiskt är det :P

Imorgon är det nyårsafton, jag ska fira den med min älskade syster, hennes man, Pablo, och Jennys familj, de kommer bli supermysigt, hemma i byn dessutom! Men de blir väldigt lugnt för min del, ska upp å ta ut hästarna på nyårsdagen, jag hoppas dom kommer ihåg de till nästa år att de inte är min tur! ;)
Så imorgon efter jobbet och stallet så ska jag, Amelie och Jenny åka å handla lite för nyårsmiddagen!
Men gissa vad!? Vad jag kommer sakna mest under nyårsafton?

Min egna man såklart! Ha en att kyssa vid tolvslaget, vilken lycka...! :D
Ta hand om er käresta, mitt råd till er =)


Också vill jag berätta om min julfavoriter på julbordet!
Nummer 1 är julvörtbröd med russin, ett ganska tjockt lager bregott extra saltat, en lagom tjock skiva julskinka och Greveiljs senap uppepå, smakar guld! Jag njuter av kombinationen!
De va en av pappas självklara favoriter som han lärde mig att älska, precis lika mycket som han själv gjorde.
Förresten så skulle han ha fyllt 55 år idag, pappsen min. Idag är jag lite ledsen över att jag inte kunde göra en tårta åt honom och över att mina framtida barn aldrig får den bästa morfaren ever...

Nummer 2 på julbordet är leverpastel med äpplemos till, fick till den kombinationen av en slump/misstag när dom hamna brevid varandra ett år, men vilken hit!
I lördags hade vi lilla julafton med brosans familj som va i Ludvika under jul och Kristin hade hemmagjord äpplemos som va sjukt god och till leverpastejen gudomlig!

Nu ska jag nog dra mig till sängs, upp å jobba imorgon tidigt, men är nog klar runt 11 hoppas jag.

Gott nytt år!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0