Veckan är över, over and out, Gonatt!

Puh äntligen är veckan över, hänt en del, bla en ny svart vecka på jobbet, liknade den jag hade i februari/mars 2007.
I onsdags fick jag akut åka å hämta en jobbarkompis i Avesta, kompressorn hade flygit i taket (kompressor=ger luft, inge luft på en lastbil=inge bromsar) och igår när jag svängde av Ljusne för att lasta pellets så börjar de nästan brinna i sista axeln på min vagn, panik! Så funkar inte brandsläckaren!! Dubbel-Panik!
Slutade med att jag sprang mellan dike å bil med vatten, läskigt.

Men idag var ändå värst, hade lärling med mig idag (23 åring tjej lär 45 årig gubbe en körning hihi) och när vi hade lastat i Ljusne med den gamla häcken till bil vi hade (dom kom på att de va körförbud på min bil, sen i måndags!) så åkte vi iväg, han körde.
Lagom till vi kommer upp på E4 igen, har precis rätat ut ekipaget då får han motorstopp, amatör säger jag bara...och sen bestämmde sig bilen för att inte starta, mitt på E4:an, enkelfiligt.
En si så där 3 timmar drygt stoppa vi upp trafiken innan vi efter många olika bud fick hjälp. När han väl fick igång bilen så var han inte säker på om den skulle gå ända till Sandviken men vi fick prova, min lärling vägra köra så jag fick sätta mig bakom ratten och styra skeppet.
De gick bra och 19.30 parkera vi i Sandviken, jag som hade tänkt åka därifrån och rida vid 16...trist att de inte blev av.
Snabbt hem och duscha och hem till mamma och Amelie där jag fick avokado med skagenröra till förrätt och sen Världens bästa Lasagne, spy lite galla över min arbetsdag gjorde jag också.

Och nu har vi träffat Gerda! En underbar Nordis med supertemprament, skitrolig! Kan bli ett roligt projekt känner jag, men inget är bestämmt ännu, dessutom har jag blivit jätteförälskad i en Cassie som jag har hittat på annons, i Skåne...

Nu ska de bli skönt att sova, tom katterna har gett sig för dagen och ligger å snusar, Gonatt alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0