Snurrar i min skalle

Det känns som om jag inte har gjort så mycket nytta idag men när jag tänker efter så har jag faktiskt tvättat en del, rensat rabbatterna, rensat både kyl och frys, räknat lite pengar och plockat/städat.

Räknandet har juh å göra med hästen att göra... hästen vi tittade på i fredags var urgo och genomsnäll, men det var inte vad vi letade efter och vi gillade inte direkt deras metod och tillvägagångssätt.
Hästen var bara 4 år och han var juh så trevlig, men att betala för att få hyra honom och sedan jobba och lägga ner tid på att först och främst göda upp honom (såg fin ut på bilderna på internet, när vi kom dit var han knappast i godkänd kondition för att hyras ut som ridhäst) och sedan betala för att utbilda honom, tycker nog att de ska vara vi som blir betalda för ett sånt stort projekt, och jag vill ju kunna åka på träningar markarbete/dressyr.
Skulle kunna köpa honom annars.... fast de priset ägaren nämde kan jag få något så mycket finare för.

Och jag fick ett väldigt generöst erbjudande som gör det mycket enklare för mig att skaffa häst, eller foderhäst om jag skulle hitta något.
Men det känns ändå som att jag vill prova mer innan jag köper en egen häst och dessutom måste jag ha beslutet som bestämmer om jag kan ha kvar mitt jobb...
Men tanken ligger å kittlar, att jag skulle kunna köpa en, imorgon om jag så ville!
Kan ha en Nordis på G...vi får se. Om det funkar för både mina och Monicas planer kan det var intressant, annars vet jag inte.
Det finns oerhört många vägar att gå nu, ingen av vägarna har inga direkta nackdelar och allt funkar...tankarna snurrar och jag är panikslaget uppspelt!
Unghäst/läromästare, köpa/foder/hyra häst, Satsa mycket/mindre pengar, möjlighet att samköra med Monicas planer, följa drömmen eller en väldigt bra alternativ väg, det är väldigt mycket nu!!
Men oj så kul det är och fruktansvärt spännande att se vart jag hamnar i framtiden, om 2 veckor och om 10 månader.
Oj oj oj!
Måste påminna mig själv att bara ta de lugnt och vara sunt kritiskt, det kommer att blir bra, när jag vet hur jag ska gå tillväga :) *hyperventilerar lite smått och känner hur pulsen ökar, småskrik av glädje*
Hur ska de gå!?

Ska tömma tvättmaskinen nu och bläddra igenom alla sidor igen efter häst =)
Sen kommer nog mamma och Amelie och hämtar mig, då ska vi till Julia som fyller 2 år!
Äta mat, handla och höra efter om hur veckan ser ut på jobbet, sen är det bara å gå och lägga sig för att vakna upp till en ny vecka!
Undrar hur många fler än jag å Charlie som sover här inatt, jag vet faktiskt inte! 

Kommentarer
Postat av: jenny

Hur går det med hästarna, blir det någon ny? :)

2008-08-29 @ 13:32:49
URL: http://jennyhs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0