Vilken kväll!!

Jag hade en jättekul kväll igår/inatt. De va så att Lasse, en jobbarkompis, har ett band som skulle spela på Drömfesten i Sandviken och ja va nyfiken på hur de låter. Roligt hade vart om de hade blivit lite av en firmafest men de finns för många trökiga människor helt enkelt.
Nåväl, när jag kom dit, ensam, så hitta jag Seamountain (har lite svårt å komma ihåg om det är Sjöberg eller Sjögren han heter men nu har jag nått å referera till), verkstadsnissen i Årsunda och hans fru Maria, vi prata om ditten å datten, väldigt trevlig, de va lite kallt ute men de minns jag knappt nu.
När Lasses band, Truckers Lilla Kapell, kom upp på scen vart de ett jäkla drag, dom va riktigt bra!! Synd att ja aldrig han träffa Lasse efteråt för å tala om de, träffar han säkert i veckan.
Ja följde med till puben, Mulligans å Tonys, inget jättedrag i Sandviken inte, men roligt folk =) När vi skulle åka dit så träffa vi Chris och hennes man Jens åsså var Smörgås där å, så de va trots allt 4 stycken från Dahlqvist där, tjejerna of course =)
Smörgås skjutsa oss i sin rostiga Skoda som kostar 200 000 :)
Å hör å häpnar jag drack vin hela kvällen, vart bjuden på två glas å köpte två själv. Kolla på lite billjard, flumma å prata, jag pratar mycket...ojojoj, fast Smörgås tyckte ja va som vanligt, tur de. Ja blir juh inte konstig eller så, ja är bara lite mer snabbtänkt å konversionerna flyter på en hel del, men de va juh underbara människor å prata med å, lite mysigt yr och mycket spring (dans!) i kroppen, va dåligt med dansa.
Sen lära jag lämna mitt lag Mr T och Mr Lars för en varm macka i Årsunda, nån varm macka blev de inte, Smörgås skjutsa hem de tre Årsundaborna och sen skjutsa snälla han ute mig i Valbo, helt for free.
Var fnittrig å gla när ja la mig =) å vakna pigg å glad vid 10 nu, med ett leende på läpparna. Undrar om Sjöberg ( tom. hans fru säger Sjöberg) tar sig upp på rally idag.
Jag hann inte med å kolla på Skrutt heller som tog sig runt sin första bana igår (jaaaa!) och skulle hoppa idag igen vid 10 å dessutom har jag ingen bil, Misha är trasig, tänkte köpa en A4 under helgen.
Ikväll tänkte ja nog gå gå fest hos Anders åsså blir de Hartan på de, då får jag dansa!
Nej nu blir de jordgubbar med långfil och leta bil. Puss!


(saknar Amelie å Sara-Berta, snart midsommar å utomlands!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0