I Made It !!!

Nu så är det över!

Jag har gjort en otraditionell påskmiddag åt min familj. Ungefär klockan 12 idag så hade jag fikat klart med mamma å pappa på köpis, visst inte va jag skulle bjuda på när mamma, pappa, Amelie, Ante och Kristin skulle dyka upp kl 15.
Tänkte att jag har en timme på mig å komma på va jag ska göra för mat och handla, då har jag två timmar på mig å laga.
Sprang runt på Willys utan nån egentlig plan, tog saker som lät gott.
Till slut fick jag ihop följande:

*Kokad potatis
*Örtsås
*Choritzo och köttbullespett virad med bacon
*Kokade Sugar Snap Peas med smör
*Ugnsstekt skinkstek med vårlök
*Vitlök och ört bröd
*Ruccola med fetaost å balsamdressing

Familjen verkade positivt överraskade över va ja hunnit med utan en plan och de verkade som dom gillade det också, tillåmed syrran.
Efterrätt blev Pannacotta med Hallonsås, fast där fuska ja å köpte halvfabrikat.

Jag är nöjd iaf, å mätt.

Snart kommer Fit-Sara! Längtar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0