Previous in The World of alex...

...Fölvisning i Bollnäs med Frida, Sussi, Monica och Amelie. Va skojjit å se så många söta och busiga föl. Cashmira däremot uppförde sig utmärkt vilket rsulterad i 46 poång och klass 1! Duktiga föl! Jodå ,Frida, Monica och Carisma var jätteduktig oxå. Det var söndagen det.

Måndagen så hämta jag Ove på Scania åsså åkte vi till Volvo å där fick jag frukost, trevligt. Sen så var det meningen att jag skulle köra dumpern tillbaka till Gävle från S-viken å sen skulle dan va klar men då vart det 5 gruslast från två gropar (Hammarby och Rörberg) till tre olika ställen. Va jättekul! När jag ska åka tillbaka till Årsundas med bilen ringer Ove å säger att det inte blir nån dumperkörning dagen efter utan jag får ta men en bil å åka till Örebro med gas. Okej säger jag jag kommer nu. 10-15 minuter efter är jag i Årsunda, då var det ändrat, det blir dumperkörning på Sandvik istället, okej säger jag.
Åker till stallet å matar och klappar Carisma, åker förbi Lågan, ska bra handla hönsbuljong, där sitter en kusin inlåst i bilen...ujujuj...faster blir väldigt glad att se mig och kallar mig ett flertal ggr "räddaren i nöden" va juh snällt sagt, har aldrig blivit kallad så. Jo, lillkusen Christian har blivit inlåst i bilen då bilen automatiskt låser sig när ingen öppnar dörren på x antal sekunder, jamen använd nykeln då! jamen den ligger juh i bilen med lillkusen och han är fortfarande fastspänd.Och ingne mobil hade hon heller. Försöker ringa Micke, han svarar inte, jag åker å hämtar han och minstingkusen Jessika, efterväntan så kom bärgaren som lade som luftkuddar mellan dörren å bilen, så blåste han typ upp bilen, mer såg jag inte, var väldigt hungrig! Och kissnödig!

Tisdag var jag en heldag på Sandvik, fick en rundtur inne på området av en trevlig gubbe,  så körde jag ett lass sen var det frukost, i en halvtimme, körde ett tag, lunch i en halvtimme, kör, fika en halvtimme, kör över en haltimme men slutar tio i fyra ändå, knasigt på Sandvik. Sen så åkte jag till stallet, eller först va jag hem, hade juh inga ridkläder där. Poppe, ponnyn från helvetet, rymde å sprang över både mig å Frida i sin flykt, fölis å Carisma var duktiga iaf. Carisma gick som en dröm dom korta 10-15 minuter vi skritta runt i hagen, Så Himla Duktig! Nöjd hoppar jag av å längtar till nästa gång!

Idag så skulle jag va arbetslös, japp enda till klockan nio ungefär, då var det dumperjobb i rörberg, snabbt som attan, va juh trevligt där, sluta tidigt, fast fick hjula tillbaka till S-viken. Sen vart det köpis, köpte en jacka å en halsduk på H&M jättefint, åsså hitta ja ett par shorts på wearIt för 25 kr, billigt.
Imorron blir det dumper i Rörberg å sen får vi se

Mitt råd:
SOLA PÅ! Sommaren är INTE över!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0