Julbord!

Yaa! kom lite hastigt å lustig, vart bestämt igår att vi sku till Axmarbrygga idag å äta julbord.
Maten där är grymt god, jag hade lagt upp en taktik för att kunna äta av så mkt som möjligt, förra året va jag fruktansvärt tokmätt för jag ville juh prova alla läckerheter! Gick juh inte därifrån hungrig direkt.
Favoriterna på julbordet va currysillen och leverpastej med äpplemos! Inget dom serverar så men jag gillar den kombinationen så det är nog favvo på alla julbord där det finns leverpastej och äpplemos. =D

Renoveringen då, jo det går framåt, hade juh hoppast att mer hade blivit tapetserat men när allt kom till kritan så var det ingen om kunde/ville tapetsera. Pappa lära fixa Tråkes bromsar åsså är han juh inge vidare pigg nu heller. Tur att  han kom iaf, annars hade ingenting blitt gjort. Hann hänga upp några bårder svart i hobbyrummet, den är riktigt snygg!
Hann även måla klart det mesta i list, fönster-,dörrkarm-väg. Alla taklister utom badrum är klart, en halv dörrkarm plus ingången är kvar. Alla fönster är klar. Färgen tog juh slut också. Handla mer imorron, kanske ta å bestämma sig vad vardagsrummet ska se ut som. Har iaf bestämt att jag ska ha en randig tapet där matbordet ska stå åsså ska jag måla ner några av ränderna på bordet, blir som en duk, kommer bli ursnygg! Vågat!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0